طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی

دوشنبه 2 تير 1399
7:57
احمد رضایی

خمیر پیتزا یکی از اجزای خیلی مهم در پخت پیتزاس. اگه خمیری که تهیه میکنید نتیجه دلخواهتون رو بده و ترد و خوشمزه باشه و بافت مناسبی هم داشته باشه به جذابیت ظاهری و مهم تر از اون به طعم پیتزای شما کمک خیلی زیادی میکنه. در این مطلب آموزش تهیه یک خمیر پیتزای عالی رو میذارم که به ساده ترین و سریع ترین روش ممکن تهیه میشه.


مواد مورد نیاز:

  1. آرد سفید: ۳۵۰ گرم
  2. روغن مایع: ۲ تا ۳ قاشق چای خوری
  3. مخمر فوری: ۲ قاشق مرباخوری
  4. شکر:۱ قاشق چایخوری
  5. آب یا شیر گرم: یک تا یک و نیم پیمانه
  6. نمک: ۱ قاشق چای خوری
  7. (این مقدار مواد برای تهیه دو عدد پیتزا بزرگ مناسب است)

طرز تهیه خمیر پیتزا

قبل از شروع هر کاری، آرد را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. یک کاسه گود برداشته و آرد سرد، پودر خمیر مایه فوری و نمک را با هم مخلوط کرده سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. برای این که بتوانید مواد را راحت‌تر با دست مخلوط کنید، یک ظرف آب یخ بردارید و پنجه‌های خود را خیس کرده و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با هم مخلوط کنید. از ورز دادن خمیر در این مرحله پرهیز کنید. در ادامه آب را کم کم به خمیر اضافه کرده و دوباره با نوک پنجه‌ها خمیر را هم بزنید سپس آن را از ظرف خارج کنید. روی اپن یا میز آشپزخانه یک سفره پهن کرده و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خوب ورز دهید تا فرمی یکدست و نرم بگیرد سپس روی آن را با روغن زیتون، خوب چرب کنید و داخل ظرف بزرگ، در جای گرم قرار دهید تا پف کند.

چند نکته ی مهم برای تهیه خمیر پیتزای خانگی :

توجه داشته باشید که اگه میخواید خمیر تردی داشته باشین بهتره اون رو در یخچال بذارید تا به آرامی ور بیاد. اینطوری عمل ور اومدن کندتر انجام میشه ولی خمیر تردتر میشه. اکثر رستورانها هم خمیر پیتزا رو از شب قبل آماده میکنن و در یخچال میگذارن. شیر هم باعث ترد تر شدن و مزه بهتره خمیر میشه. وقتی که خواستید خمیر رو استفاده کنین، یکی دو دقیقه ورز بدین تا حجمش کم شود . این خمیر برای دو یا سه پیتزای متوسط کافیه. توجه داشته باشین موقع پهن کردن، ضخامت کلفت ترین قسمت پیتزا بیشتر از دو سانتی متر نشه.


منبع: ashpazii98

[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای از خوشمزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]