“شیرینی دانمارکی” : طرز تهیه شیرینی مجلسی و خوشمزه

پنجشنبه 26 دی 1398
9:03
احمد رضایی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی:

توی مهمونی ها و مراسمات خیلی شیک شاید زیاد جایی برای شیرینی خشک نباشه ، اما شیرینی دانمارکی فرق داره و بخاطر طعم فوق العاده ش و زیاد خشک نبودنش پای ثابت بسیاری از مهمانی ها و پذیرایی ها می باشد :

با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی دانمارکی را در این مطلب از آشپزخانه نمناک برای شما بیان کنیم :

شیرینی دانمارکی


شیرینی دانمارکی کنجدی

مواد لازم برای شیرینی دانمارکی :

تخم مرغ2 عدد
شیر50 میلی
روغن مایع50 گرم
آرد2 پیمانه
شکرنصف پیمانه
روغن صاف یا کره مارگارین300 گرم
مایه خمیر فوری1 قاشق غ
آب ولرم200 میلی
آب لیمو1 قاشق غ
رنده پوست لیمو1 عدد
نمکمقداری
شیر500 میلی
آرد نشا سته ذرت50 گرم
شکر 100 گرم
وانیل1 قاشق غ
--

نکات مواد لازم شیرینی دانمارکی

  • پوست رنده شده لیمو می تواند به دلخواه باشد
  • مواد قرمز رنگ برای کرم وانیل می باشد.
  • منظور از قاشق غ یک قاشق غذاخوری کامل می باشد

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

برای شروع داخل کاسه ای یک قاشق از شکر را با پودر مایه خمیر فوری مخلوط میکنیم و آب ولرم را به آن اضافه میکنیم و بعد از کمی مخلوط کردن روی ظرف را میپوشانیم و صبر میکنیم تا 5 دقیقه ای استراحت کند.

در این فاصله روغن صاف قنادی یا کره را داخل ظرفی رنده میکنیم و بعد داخل سلفون میریزیم و روی آن را می پوشانیم و با دست و یا با وردنه به آن فرم میدهیم و به شکل مربع و یا مستطیل در میاوریم .کره باید همانند خمیر نرم باشد ولی اگر در این فاصله بخاطر دمای اتاق کره آب شد آن را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا از آب شدن آن جلوگیری کنید.

درست کردن خمیر شیرینی دانمارکی

در مرحله بعد به سراغ درست کردن خمیر میرویم و داخل ظرفی پوست لیموی رنده شده را میریزیم و بعد آب لیمو را به آن اضافه میکنیم و بعد از آن یکی از تخم مرغ ها را داخل ظرف میشکنیم و با هم زن مقداری مخلوط میکنیم .سپس روغن مایع را به آن اضافه میکنیم و به ترتیب ، شیر ، نمک و بقیه شکر را اضافه میکنیم. بعد از کمی هم زدن مایع خمیر ترش را به مواد مخلوط شده اضافه میکنیم و هم میزنیم.

آرد را الک کنید و در حین الک کردن کم کم به مایه اضافه کنید و هم بزنید.سطح کار را با کمی آرد بپوشانید و خمیر را روی آن قرار دهید و با دست آن را به مدت 10 دقیقه ورز دهید.بعد از اینکه خمیر نرم و لطیفی بدست آمد آن را داخل ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای محیط نیم ساعتی استراحت کند.

در فاصله استراحت خمیر ، باید کرم وسط شیرینی دانمارکی را آماده کرد و برای اینکار باید داخل ظرفی شکر را با آرد نشاسته ذرت و یک سوم از شیر سرد با هم مخلوط کرد و هم زد.

بقیه شیر را داخل ظرف دیگری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و وقتی به جوش آمد ، کم کم به مایه کرم اضافه کنید و به سرعت هم بزنید.

سپس مواد ر ا مجددا برمیگردانیم به ظرفی که شیر را جوشاندیم و روی حرارت قرار میدهیم و در حین حرارت آن را هم میزنیم تا غلیظ شود. وقتی مواد شروع کردند به حباب زدن آن را از روی حرارت بر میداریم.

مراحل مهم درست کردن شیرینی دانمارکی

مواد کرم را داخل ظرفی ریخته و وانیل را به آن اضافه کنید. بعد از مخلوط کردن روی مواد را با پلاستیک و یا سلفون بپوشانید.

به سراغ خمیر میرویم و بعد از نیم ساعت استراحت با پشت انگشتان آن را کمی ورز میدهیم . بعد سطح کار را کمی آرد بپوشانید و خمیر را روی آن قرار دهید و با وردنه خمیر را از 4 طرف باز میکنیم و البته سعی میکنیم وسط خمیر کمی کلفت تر بماند .بعد کره آماده شده و نرم را وسط خمیر قرار میدهیم . در این مرحله دقت کنید که نرمی خمیر و کره در یک سطح باشند تا خمیر نشود. وقتی کره را وسط خمیر گذاشتیم ، چهار طرف خمیر را روی کره قرار میدهیم و کاملا کره را میپوشانیم. بعد با کمک وردنه با ضربات آهسته به خمیر ضربه میزنیم .بعد خمیر را با وردنه کمی باز کنید تا به شکل مستطیل شود.

در این مرحله باید خمیر باز شده را تا بزنید به این شکل که کمی نصف بیشتر خمیر را تا وسط تا بزنید و نصف دیگر آن را روی آن بیاورید.

این مرحله را تا 6 بار باید انجام دهید و هر بار خمیر را به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بعد باز کنید و هر بار خمیر را از سمت دیگری تا بزنید.

روی خمیر تا زده را بپوشانید و داخل یک سینی قرار دهید و به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.بعد از 20 دقیقه مجددا با وردنه خمیر را باز کنید و تا بزنید تا 6 بار.

در مرحله آخر که خمیر را با وردنه باز کردید باید ضخامت آن یک سانتی متر باشد.

سپس دور خمیر را با چاقو و یا کاتر ببرید تا صافو یکدست شود. خمیر ها را در اندازه های یکسان به صورت مربع های کوچک ببرید و داخل آنها مقداری از مایع وانیل بریزید و ببندید و یا به هر شکلی که دوست دارید خمیر را فرم دهید و به شکل شیرینی دانمارکی درست کنید.

شیرینی دانمارکی خانگی

داخل سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر های آماده شده را با کمی فاصله در آن بچیند.

سپس روی سینی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت 50 تا 60 دقیقه استراحت کند.

یک عدد از زرده تخم مرغ را هم بزنید و با قلمو روی خمیر شیرینی ها بمالید و یا مغز تخمه و یا هز چیزی که دوست دارید روی شیرینی ها بپاشید.

براق کردن شیرینی دانمارکی

برای اینکه روی شیرینی ها براق تر شود، بهتر است ظرفی نسوز حاوی آب جوش را در طبقه پایین فر قرار دهید. بخار آب جوش موجب براق تر شدن روی شیرینی ها میشود.


منبع : کوکوی


[ بازدید : 148 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای از خوشمزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]